Blogi

Jatkuva parantaminen

Jatkuvan parantamisen keskeisinä elementteinä voidaan pitää organisaation yhteistä visiota, toiminnan systemaattisuutta ja proaktiivisuutta, henkilöiden sitoutumista organisaatioon ja sen osallistamista kehittämiseen, toimintojen standardointia ja innovaatiotoiminnan ja tuloksellisuutta. Jatkuvan parantamisen toimintatapa osallistaa ja sitouttaa koko organisaation laadun parantamisen, tuottavuuden nousun ja työturvallisuuden kehittämiseen.

Sisälogistiikkaa tehostamalla tilaus-toimitusketju tuottamaan

Tilaus-toimitusketjun tehostamista on mahdollista tehdä yksittäisissä ketjun solmukohdissa. Suomalaisten varastojen ja tehtaiden sisäisessä logistiikassa piilee merkittävä säästöpotentiaali. Logistiikan perustehtävänä on tuottaa asiakkaan haluama palvelutaso mahdollisimman edullisesti. Tavoite on kristallinkirkas - vai onko?

Kuinka onnistua digiratkaisujen hankinnassa?

Muistanet WAP:in 2000-luvun alusta? Sen menestys jäi torsoksi. Digitalisaatio on samanmoinen suutari ellei päästä puhumaan käytännön toteutuksista. Digitalisaatiossa on mahdollisuuksia tehdä rahaa. Puhutaan siis mieluummin työtä tehostavista digiratkaisuista.

Projektin johtaminen – näin onnistut

Voiko projekteissa onnistua? Projekteista meillä on monenlaisia kokemuksia. Ne vaihtelevat erinomaisten ja hyvien, sekä huonojen ja luokattomien välillä. Jotkut meistä pettymysten jälkeen kysyvät, voiko projektinhallinnassa ikinä onnistua. Näkemykseni on, että kyllä voi ja monestikin. Se vaatii osaamista ja kovaa työtä. Kuvaan jäljempänä joitakin keskeisiä näkökulmia ja projektin vaiheita- ja kerron miten projektit saadaan onnistumaan

Pettääkö toimitusvarmuus – syyt ja parannuskonstit

Vuosi on käynnistynyt monella yrityksellä rivakasti. Tilauskirjat pullistelevat ja kauppa käy. Myyjät ja johtajat myhäilevät hyviä tunnuslukuja, paitsi yhtä: toimitusvarmuus on tippunut alas. Pahimmillaan asiakkaat pettyvät toimitusten myöhästymiseen ja vaihtavat toimittajaa. Mistä johtuu ja mitä pitäisi tehdä?